Bloggen is voor organisaties een krachtige marketingtool. Ik heb er dan ook zelf een hele blogreeks over geschreven: Waarom, Hoe, Wat, Waar, Wanneer en Wie bloggen er voor je bedrijf. Organisaties weten dit ook en proberen het dus ook in te zetten. Maar dat gaat niet altijd even goed. Want een medewerker 'even een blog laten schrijven', dat is niet hoe het werkt. Degene die de blog schrijft, moet er wel zin in hebben. En een beetje kunnen schrijven.
Moet jij bloggen voor je bedrijf? Zo ja, doe je dit dan vanuit jezelf, of ben je gevraagd en vind je het eigenlijk wel moeilijk? Ben jij degene die elke maand met het zweet op je voorhoofd achter je laptop zit? Na te denken over wat je nu weer moet schrijven? Misschien kunnen deze tips jou wel helpen:
- Waarom bloggen voor je bedrijf
- 5 Tips voor een aantrekkelijke blogtitel
- 10 Tips voor een veelgelezen blog
- Met 4 tips bloggen voor je brand
- 4 Redenen om zakelijk te bloggen
- Hoe sluit je een blog af?
Heb je de tips gelezen en denk je na twee blogs weer: "Ja, maar..." Ga dan eens bij jezelf na: Waar heb je hulp bij nodig? Onderwerpen bedenken of het schrijven zelf? Of redigeren? Hebben meer mensen in je bedrijf hier moeite mee? Blijft het bedrijfsblog daardoor wat liggen? Wat vind je manager daarvan? Of denk je hier eigenlijk nooit zo bij na, maar 'heb je er gewoon geen zin in'?