"Ik wil gaan bloggen voor mijn bedrijf, heb je tips voor me?" Die vraag wordt mij wel eens gesteld. "Ga alleen bloggen als je regelmatig kunt bloggen," is dan mijn antwoord. Dat is het eerste advies dat ik geef. Want hoeveel inhoudelijke tips ik ook kan geven, regelmatig bloggen is ontzettend belangrijk. Ik denk zelfs belangrijker dan hoe goed je blogs daadwerkelijk zijn.
Regelmatig bloggen is belangrijk
Google vindt het namelijk belangrijk dat je regelmatig blogt, omdat het voor de bezoekers van je website belangrijk is dat je regelmatig blogt. Lezers zijn op zoek naar relevante informatie en actuele content is dan een goed teken. Natuurlijk zijn oude artikelen ook nog steeds informatief, maar nieuwe artikelen dragen wel bij aan je geloofwaardigheid. Die bieden het vertrouwen dat je weet waar je het over hebt.
Toch heeft iedereen wel eens een reden om bloggen toch uit te stellen, soms zelfs veel te lang. Hier 3 mooie excuses, die je vast wel herkent!
Excuus 1
Ik was op vakantie, er kwam iets anders tussendoor, ik ben aan het verhuizen
No excuses. Blogs kun je altijd van tevoren schrijven en inplannen, zodat er continu blogs blijven verschijnen.
Excuus 2
Ik weet niet waarover ik moet bloggen, ik heb geen inspiratie
No excuses. Inspiratie is overal. Wat voor jou heel normaal is, kan voor een ander waardevolle informatie zijn.
Excuus 3
Ik heb geen tijd, er zijn zoveel andere dingen die ik moet doen
No excuses. Je hebt je prioriteiten niet op een rijtje. Wil je nu wel of niet bloggen?
Bonus Excuus
Eén keertje overslaan, dat merkt niemand
Hahaha. Jaja, één keertje kan wel, net als dat ene dropje dat een hele zak werd. No excuses, saboteer jezelf niet!