Als je je personal brand of bedrijfsimago wilt versterken, als je wilt dat mensen weten wat voor goede diensten jij aanbiedt, laat je expertise dan ook aan de wereld zien. De beste manier om je expertise aan de wereld kenbaar te maken? Bloggen!
Blog jij al voor je brand?
Wil je graag een blog toevoegen aan je website, maar weet je niet zo goed hoe je die up-to-date moet houden? Of is er al een bedrijfsblog, maar ligt die te verstoffen? Zonde! Want door regelmatig te bloggen, werk je tegelijkertijd je personal brand of bedrijfsimago bij.
Dat is voor sommige mensen echter makkelijker gezegd dan gedaan. Want hoe genereer je frisse, actuele content? Hieronder vier tips.
1. Kies onderwerpen die (professioneel én privé) dicht bij je liggen
Op die manier is het veel gemakkelijker om kennis en expertise over te brengen. Denk eens aan het schrijven van een serie over een bepaald onderwerp. Dan heb je direct meerdere blogs die je over een paar weken kunt verdelen.
2. Kijk naar onderwerpen die actueel zijn in de media
Kijk hoe je die onderwerpen op een bepaalde manier aan jouw expertise kunt linken. Dat kan zo gemakkelijk zijn als een vergelijking trekken met een gerechtelijk proces, een natuurramp of een belangrijke voetbalwedstrijd. Je blog wordt dan sneller opgemerkt.
3. Beantwoord veelgestelde vragen
Welke vragen worden je vaak gesteld? Het is gemakkelijk om een blogpost te schrijven die antwoord geeft op de aan jou meest gestelde vragen. Daarmee sla je ook nog eens twee vliegen in één klap, want de volgende keer dat dezelfde vraag gesteld wordt, kun je verwijzen naar je blog.
4. Blogs hoeven niet altijd lang te zijn
Je kunt bijvoorbeeld een paar korte tips geven, of een klein intro schrijven en daarbij verwijzen naar een blog van iemand anders. Dat is tegelijkertijd een hele mooie manier om aan linkbuilding te doen. Zo word je de volgende keer weer sneller gevonden door de zoekmachine.
Hier vind je 11+ soorten blogcontent om lekker mee aan de slag te gaan!